Saturday 3 October 2015

Jenis- Jenis Butik

Teks : Rabiah Tugimin

sekadar hiasan

Jom kita tengok, berapa jenis Butik yang ada dikeliling kita..heee..banyaklah sangatnya kan..jangan salah fahamkan maksud butik yer..butik tak semestinya menjual pakaian sahaja..butik sekarang sudah meluas dan diketahui umum apa barangan lain yang dijual..bezanya pemilik butik yang menentukankan butiknya berkonsep aper...

Butik ada banyak jenis butik. Butik menjual pakaian sahaja, menjual aksesori, menjual beg, menjual minyak wangi, menjual kosmetik, menjual produk kesihatan, menjual tudung, menjual telekung, menjual kasut, menjual barangan haji umrah, menjual bermacam-macam lah..ada butik yang menjual bermacam-macam didalamnya yang membuatkan pelanggan suka datang membeli..kerana ini mudah untuk pelanggan datang mencari apa sahaja yang diiigininya..

Kalau kita perhatikan sekarang ini, ada beberapa jenis butuk yang menjadi trend dan semakin diminati untuk diceburi. Ini kerana ia mudah untuk pemilik butik dan pengguna yang ingin datang membeli. Ditambah pula dengan adanya laman sesawang seperti facebook, facebookpage, instagram dan website yang mudah dijejaki pengguna.

Mesti ramai dah dengar dan baca berkaitan butik iaitu Butik Vendor atau Butik Cafe...ehmmm...menarikkan..mesti ada yang masih tidak tahu apakah jenis butik ini, bagaimana konsepnya, apakah perkhidmatan yang disediakannya, best ke tidak butik ini..tapi butik-butik inilah yang paling digemari pengguna kini. Dengan kata lain mudah, senang dan cepat. Tetapi bergantung juga kepada butik tersebut, kerana kebiasaanya barangan yang dijual adalah limited dan mengikut permintaan pengguna. Adakalanya, butik-butik ini tidak menjual juga barang yang kita cari walaupun ada ciri-ciri yang sama kita inginkan..nak tahu kenapa?..

Ok..nantikan kakbee updatekan apakah itu Butik Vendor dan Apakah itu Butik Cafe. Rasanya ramai yang diluar sana sudah tahu biler sebut tentang butik ini. Kita cuba kupaskan sedikit informasi tentang Butik ini nanti ok. Nantikan post kakbee nanti berkiatan BUTIK VENDOR @ BUTIK CAFE..adios...

No comments:

Post a Comment